středa 8. února 2017

Vzorky a vzorečky - jsou fajn?

Tento článek je možná zbytečný, ale možná taky přesvědčí někoho, kdo má doma spoustu vzorečků a je přesvědčený, že je zbytečné je vůbec použít.

Vzorečky jsou dosti diskutovaným tématem. Někdo je miluje a nedá na ně dopustit, jiný je bytostně nesnáší a říká, že jsou naprosto zbytečné.

Nejčastěji se setkáme se vzorky v pytlíčcích - sachetech, většina vzorečků pečující kosmetiky stačí na 2 použití, pokud je vzoreček větší, tak samozřejmě na víc, ale ty 2 použití jsou takový standard. Množství ml/g se liší od výrobce k výrobci.




Pak tu máme vzorečky v tubičkách a ampulkách, v těch bývá často produktu už více a můžou vydržet třeba na týden (nebo i více) používání.

Samostatnou kategorií jsou pak miniaturky produktů, nejčastěji se s tím setkáváme u dekorativní kosmetiky a u vůní. Nebo také v cestovních „travel sizes“ verzích, ty bývají často jako dárek k nákupu, třeba Clinique nebo Estee Lauder ad. Nebo si miniaturky můžeme jednoduše koupit, perfektní je na to Sephora.






Ze vzorečku dekorativní kosmetiky poznáte:

- Konzistenci, jak se produkt nejlépe chová při různých způsobech nanášení.
- Poznáte jeho výdrž.
- U některých typů dekorativní kosmetiky je vzoreček v podstatě nepostradatelný, např. u tekutého make-upu.
- Zda vám produkt sedí, poznáte už z 1-2 použití, tady jednoznačně není potřeba dlouhodobého zkoušení, v tom se liší od pečující kosmetiky, kde nějaké účinky jsou vidět až z dlouhodobého hlediska.

Vzorečky pečující kosmetiky jsou super, když:

- Opěk konzistence, zjistíte, jak vyhovují vaší pleti, tedy jestli produkt není  
  moc mastný, nebo naopak málo výživný.
- Po použití pleť nepne a nestahuje se.
- Zda-li je po použití pleť hydratovaná, prostě jestli pleti stačí.
- Jestli vůbec na pleti něco dělá, zda se vsakuje, nebo sedí na pleti, zda při  
  použití necuckuje, nedělá mapky.
- Nezhoršuje se po něm pleť, u naprosto nevyhovujícího produktu stačí 2
  použití.
- U odličovacích produktů, co vše odlíčí a zda vůbec odličuje.
- U šamponů jak moc pění, zda vlasy vůbec umyje, jak vlasy budou vypadat
  po umytí.
- U pleťové masky, zda má nějaké účinky, zda čistí, hydratuje.

Co ze vzorečku pečující kosmetiky po pár použití absolutně nepoznáte?

- Zda má nějaké účinky na vrásky.
- Jestli dlouhodobě působí proti pupínkům.
- Nezanáší póry.
- Se po něm bude nebo nebude pleť dlouhodobě zhoršovat.
- Má nějaké účinky na depigmentaci pleti, zda zesvětluje pigmentové skvrny.
- Prostě z něj nepoznáte nic, co se projeví minimálně po 2-3 týdnech měsíci/měsících používání.

Cílem vzorečků prostě je zaujmout a ukázat: „Podívej holka, já ti nedělám neplechu a pleti se líbím, koupíš si mě?“  Nebo taky říct „Hele kámo, s tvojí pletí se kamarádi fakt nebudem, hledej jinde.“


Samostatnou kategorií jsou pak vůně, tam je cíl jednoduchý, navonět se, zjistit jak se vůně zamlouvá mě a okolí, jak se rozvine a její výdrž.




Já osobně vzorečky mám moc ráda, nejednou mi ušetřili dost peněz. Ono totiž není nad vlastní zkušenost s konkrétním produktem a to, že produkt vyhovuje 100 lidem, ještě neznamená, že bude sedět i mě. Každý jsme jiný a každý tu pleť máme jinou, prostě si každý musí najít to, co vyhovuje jemu a k tomu právě slouží vzorečky.

Díky vzorečkům jsem si nejednou nekoupila plné balení všude vychválených produktů. Třeba tolik vychvalované Kiehl's midnight recovery concentrate, prostě mi to nesedlo. Na pleti to sedělo, nevsakovalo se to za žádných okolností, přitom jsem byla jasná cílová skupina. Měla jsem ten větší vzorek a zkoušela několikrát, takže prostě vím, že nejsem cílovka.

Nebo Benefit Hello Flawless Oxygen Wow tekutý make-up, který na mě prostě zoxidoval do žluta, ne a ne se usadit. Zalézal do pórů a vypadala jsem s ním jak s maskou. Jako jediný make-up na mě zoxidoval, vím, že to občas make-upy dělají, ale ne mě. Tohle se mi u jiných značek nestalo, takže když se sešel Benefit a moje pleť, tak z toho byl boj a ne procházka na obláčku.

Díky jedné hezké miniaturce jsem zjistila, že Aussie Repair Miracle hloubkový tříminutový kondicionér je něco, bez čeho se moje vlasy obejdou.


Co vy? Vyzkoušeli jste někdy vzorek a zjistili, že to je přesně to, po čem vaše srdce touží? Nebo naopak, že vaše peněženka zůstane zavřená?

Příště vzorková minirecenze


L. 


Žádné komentáře:

Okomentovat